> 300
ώρες εκπαίδευσης στους άμεσα εμπλεκομένους εργαζόμενους με τις ψηφιακές πρωτοβουλίες
(Γ’ τετράμηνο 2020)
42 εκατ €
συνολική επένδυση για 3 έτη
(2020-2023)
23
Ψηφιακές Πρωτοβουλίες σε εξέλιξη για τον Όμιλο
16 Ψηφιακά Σενάρια Χρήσης +
7 Επιχειρησιακές Εφαρμογές
Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός δεν είναι μία ακόμα επιχειρησιακή επιλογή αλλά μία σύγχρονη αναγκαιότητα, γι’ αυτό και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Ομίλου, που στοχεύει και θα συμβάλλει:
Ο Όμιλος ΕΛΠΕ έχει ολοκληρώσει τον απαραίτητο σχεδιασμό του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και το 3ετές αυτό πρόγραμμα έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται με μετρήσιμα και πολύ ελκυστικά αποτελέσματα σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του.
Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός υιοθετεί μια αξιόπιστη μεθοδολογία και ένα μοντέλο ολιστικής διαχείρισης που εξασφαλίζει την αναμενόμενη υπεραξία, αναγνωρίζοντας οτι δεν είναι ένα έργο στο οποίο χαράσσεις έναν οδικό χάρτη και ολοκληρώνεται μόνο όταν φτάσεις στην γραμμή τερματισμού. Η ψηφιοποίηση επιτυγχάνεται με την κλιμακούμενη υλοποίηση και ενσωμάτωση εκατοντάδων περιπτώσεων χρήσης. Για το λόγο αυτό, στην προσέγγιση μας έχουμε ενσωματώσει μηχανισμούς ανατροφοδότησης συμπερασμάτων και προτάσεων, με σκοπό τη δυνατότητα αναπροσαρμογής και διαρκούς βελτίωσης σε κάθε στάδιό του.
Μία σημαντική πτυχή της προσέγγισής μας είναι το πρόγραμμα αναβάθμισης δεξιοτήτων και η ενίσχυση του οργανισμού με νέες «ψηφιακές» δυνατότητες, επιτρέποντας σε όλους τους δυνητικούς συμμετέχοντες να συνεισφέρουν στην προσπάθεια αυτή.
Με δεδομένο ότι ο Όμιλος αποτελείται από διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα, έχουμε χωρίσει το πρόγραμμα σε τρεις διαφορετικούς πυλώνες και με αντίστοιχες πρωτοβουλίες:
Φιλοδοξία μας είναι να χρησιμοποιήσουμε τις ψηφιακές τεχνολογίες και δυνατότητες (όπως τα Προηγμένα Analytics, τη Μηχανική Μάθηση, το Cloud, την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη βελτιστοποίηση / Αυτοματοποίηση Διεργασιών και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων), προκειμένου να επιτύχουμε:
Διανύουμε μια εποχή, όπου η ψηφιακή τεχνολογία αναδιαμορφώνει κάθε κλάδο της βιομηχανίας. Η ενσωμάτωση ψηφιακών λύσεων σε κάθε δραστηριότητα του Ομίλου αποτελεί άμεση αναγκαιότητα.
* Ψηφιακά Σενάρια Χρήσης (Digital Use Cases): Πρωτοβουλίες που χρησιμοποιούν νέες ψηφιακές τεχνολογίες για την επίλυση συγκεκριμένων επιχειρηματικών προβλημάτων και την εξασφάλιση πρώιμων ωφελειών.
**Επιχειρησιακές Εφαρμογές: Νέες ή αναβαθμισμένες επιχειρηματικές εφαρμογές Πληροφορικής και Τεχνολογίας Λειτουργιών για τον εκσυγχρονισμό των βασικών επιχειρηματικών απαιτήσεων.
Ένα σύγχρονο ψηφιακό, διασυνδεδεμένο διυλιστήριο που θα προσδίδει κίνητρο και αξία στους εργαζόμενους, θα δημιουργεί πρόσθετο οικονομικό όφελος για την εταιρεία και θα βελτιώνει τις λειτουργίες των παραγωγικών μονάδων:
Ψηφιακά υποστηριζόμενη λήψη αποφάσεων και αποδοτικές εταιρικές διαδικασίες:
Καλύτερη γνώση και εξυπηρέτηση των πελατών:
Φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε στην εξέλιξη του Ομίλου μέσα από ένα 3ετές πλάνο συνολικής επένδυσης 42 εκατ. ευρώ, έχοντας ήδη υλοποιήσει πρωτοβουλίες ύψους 2,5 εκατ. ευρώ εντός του 2020, ενώ έχουν ξεκινήσει επιπλέον έργα σε όλους τους πυλώνες ανάπτυξης, αξίας 6 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του 2021.
Προτεραιοποιούμε την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών, δημιουργώντας Κέντρα Αριστείας (CoE) για την Προηγμένη Ανάλυση και Μοντελοποίηση Δεδομένων (Data Science), καθώς και για λύσεις Αυτοματισμού και Ρομποτικής (Process Automation). Τα κέντρα αριστείας έχουν σαν στόχο την υποστήριξη των ψηφιακών πρωτοβουλιών σε θέματα σχετικά με την τεχνογνωσία τους, μέσω παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών και εφαρμογής βέλτιστων πρακτικών σε όλους τους πυλώνες ανάπτυξης. Με την καθοδήγηση και συμβολή τους, ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη των σχετικών επιταχυντών (υποδομές) ενώ υλοποιείται μια σειρά από εκπαιδεύσεις αναδεικνύοντας εφαρμοσμένα παραδείγματα στους τομείς εξειδίκευσης, δημιουργώντας ένα κεφάλαιο γνώσης και εμπειρίας στις ομάδες που εμπλέκονται στις ψηφιακές πρωτοβουλίες.
Η σημαντικότερη προϋπόθεση για να μπορέσει να υλοποιηθεί επιτυχώς το πρόγραμμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, είναι η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας με την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως:
Το 2020 περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι, άμεσα εμπλεκόμενοι με τις ψηφιακές πρωτοβουλίες του Ομίλου, παρακολούθησαν περισσότερες από 300 ώρες εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε τεχνολογίες. Επιπλέον, ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός της Ψηφιακής Ακαδημίας, που θα προσφέρει σύνθετα προγράμματα μάθησης σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα ψηφιακών τεχνολογιών.
Τέλος, γίνονται σημαντικά βήματα στην εισαγωγή και αφομοίωση νέων μοντέλων και εργαλείων συνεργασίας, δημιουργώντας πολυσυλλεκτικές ομάδες έργου που υλοποιούν επάλληλες δράσεις με συμμετοχή εργαζομένων από διαφορετικές λειτουργικές διευθύνσεις του Ομίλου. Καταργώντας γεωγραφικούς περιορισμούς με τη χρήση σύγχρονων καναλιών τηλεεργασίας και αξιοποιώντας τις προηγμένες δυνατότητες της τεχνολογίας, ο Όμιλος μετασχηματίζεται με γοργά βήματα, αψηφώντας τις προκλήσεις της πανδημίας.